Adventkyrkan

Simple Church Örebro

Simple Church Örebro

Vi är en husförsamling. Det innebär att vi möts i hem. Att vara församling ska vara enkelt och vardagsnära. Vi finns till för varandra och andra under hela veckan. Församlingens fokus är alltså att tillsammans möta Gud och i vår vardag hjälpa andra att möta Gud. Vi vill ha gemenskap med varandra,och engagera oss i människor och samhället runt oss.

När vi möts:

• delar vi veckans glädjeämnen och utmaningar
  • läser vi i Bibeln och lär oss tillsammans
  • tackar vi och ber för varandra och andra
  • sjunger vi och spelar
  • äter vi tillsammans

Simple Church Örebro är en bibelbaserad församling där vi ger möjlighet att lära känna Jesus och vad ett liv med honom innebär. Vi tror att Jesus är skapare och räddare av världen och för oss var och en personligen. Den kärlek som vi upplever varje dag från Gud, är något som naturligt smittar och påverkar våra relationer med andra människor.

Vår vision vill vi uttrycka på följande sätt:
Vi vill vara en växande gemenskap som uppmuntrar människor att upptäcka Jesus och bli hans efterföljare.